Subject: Küsimus kliendi tuvastamise ja isikuandmete kaitse kohta
From: "Andres Ojaver // Hedman" <[email-masked]>
To: "rahapesu - RAB" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Dec 2025 14:31:14 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Nõustamise käigus tekkis sisuline küsimus seoses virtuaalvääringu
ärisuhtega.

Nimelt on tekkinud olukord, kus isik registreeris konto virtuaalvääringu
vahendaja platvormil, kuid ühtegi tehingut ei ole teinud. Taustakontrolli
tegemiseks edastas isik juba ka dokumendikoopiad ja veel isikuandmeid,
kuid jättis siis toimingud pooleli ja soovib nüüd GDPR alusel isikuandmete
kustutamist. Isiku väide on, et AML säilitusnõuded talle ei kehti, sest
ärisuhet ei ole tekkinud ja samuti ei ole ta soovinud teha tehinguid.

Seega isik ei ole saanud teenuseosutajalt (kohustatud isikult) keelduvat
otsust.

Ehk oskate nõustada, kas GDPR kohane õigus saab/tuleb jätta antud juhul
kohaldamata, sest RahaPTS andmete kogumise ja säilitamise nõudeid tuleb
rakendada juba olukorras, kus isik registreerib platvormi konto, kuid
tehinguid ei tee ja mingeid varasid kontoga seotud ei ole? Ilmselt on siis
põhiküsimuseks, millal tekib RahaPTS mõttes ärisuhe.

Ette tänades,

Andres Ojaver

Specialist Data Privacy Counsel | Andmekaitse nõunik

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.linkedin.com/in/andres-ojaver/> Linkedin

 <https://hedman.legal/> hedman.legal | +372 6 645 250 |

Rotermanni 8, 10111, Tallinn, Estonia

This e-mail and its contents are confidential. If you are not an intended
recipient of this email, please delete it and notify the sender.

Ranked in
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> Chambers Europe and
<https://hedman.legal/hedman-ranked-in-band-2-in-the-chambers-fintech-2025
-edition/> FinTech,
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> Legal 500 &
<https://hedman.legal/hedman-celebrated-by-chambers-europe-legal500-iflr10
00-for-legal-excellence-in-2025/> IFLR1000 2025 guides